HARAPAN RAMADHAN

by - 8:42 PM



Bukanlah nk tunjuk alim.. aku pn sedar diri hok iman aku pon masih lg senipis kulit bawang, tp memg aku suko bulan pose. antara pose n raye aku lg suko pose. sebab2 aku suko bulan pose:
1. pasal keberkatan n betapa rahmatnya bulan pose. yang nih memg sbb utama dan semuo oghe islam pon tahu.
2. semua oghe pose..erm kcuali yg uzur(hok tu nok wat gano kan?). tp hok pasti, kebykn oghe hok bleh pose akan pose. anak sedara aku hok kecik lg tu pon pose. tu yg best. kalo pose dlm bulan lain tak best sbb bukan semuo oghe pose.
3. ado bazar ramadan. tiap2 hari plak tu.ptg2 bleh gi beli.beli air nyor jah..
4. ado mcm2 mknn maso bukok pose.. bkn sbb masok n bli byk tp sbb jiran sedekah mknn dio, kito bls bg hok kito plok.
5. ado terawih..sambil beribadah bleh lah jupo nga jiran2. merapatkan hbgn silaturrahim.. lg best kalo lps tuh ado morey. kuih hok bioso ado.. onde2. sdap tuh.
6.pose sebulan n tiap2 hari kito rso nikmat pose tu. rayo mmg lah sebln jugok tp tiap2 hari ko kito rso suasana rayo mcm rayo pertama?
7. maso bulan pose nih lah kite sibuk wat persiapan rayo. gi bli baju rayo, buat kuih rayo, kirim kad rayo, dgr lagu rayo. maso rayo kito tak buat semua nih.
8. byk citer best pasal keinsafan smpena bln ramadan kat tv.
9. tiap2 hari kito akan kiro berapo hari lg nok rayo. aku plok akan kiro berapo hari lg sekolah akan cuti n adek badek aku kan blk.

Kalu maso aku kecik2 dlu, tiap2 hari aku bleh upah sbb pose.. bilo dah bsr nih takkan lah nak bg lg upah. aku sendiri pon dah bleh pk betapa bestnye bln pose.
tak sabar sgt nok pose..

You May Also Like

0 comments