WHY STUDENTS LOVE TO STUDY LAST MINUTES???

by - 2:38 PM

Yahoo.. Trial dah habis. Plus, hari nih cuti. Seronoknye dapat cuti awal.Selepas tiga minggu bertarung ngan exam, akhirnye rase mcm terlepas satu beban. Macam mana tak terbeban, study last minute sgt. Dan aku rase bukan aku sorang je study last minute, semua budak kelas aku camtu. Dan aku rase memang kebanyakan student akan buat camtu. Golongan yang buat camni bukannya tak cemerlang(erk, termasuk aku lah tu). Nape ek bleh jd camni? Aku rase antara sbbnya :
1. Typical reason dlm geng aku...'hero tok gaduh'(loghat klate). Maksudnye hero memang slalu bertindak last    minute..erm.. lbh kurang lah tu kot
2. Dapat concentrate mase study. Sblm ni, haram nak study betul2.
3. Nak flash back semua yg dah bljr.
4. Time nak dekat exam ni lah baru dpt soalan spot. Sblm ni mane ade soalan spot, takde sape pun nak spot2.Ataupun lbh tepatnye soalan bocor lah tu.
5. Study awal2 pun tak guna gak sbb bila nak exam, semua topik jd blurr. Panik..
6. Tak lengkap musim exam kalo tak study last minute. Rase cam takleh jwb jer kalo tak study mlm sblm exam.
7. Nak test diri sendiri bleh tak hafal satu buku tebal dlm mase satu mlm. Kirenye nak test diri sendiri jd ledih hebat dari KYLE XY
8. Biasa r, cabaran jd pelajar. Sape yg tak penah rase study last minute, tak lengkap hidup dia jd student

Bila dah study camni, semuanya rase mcm tak sempat. So, time camni aku tunjukkan kehebatan dengan tak membaca buku, tp juz scan je. Belek buku n scan. Kalu lah aku bleh ingat dgn cara camtu... ish..ish..

You May Also Like

2 comments