AKU TAULAH, RIZAK SPM AKU NI TAK GEMPAK..

by - 1:34 AM


Harap maaf n3 ini berbaur perasaan amarah+hasad dengki+syak wasangka+tak puas hati+tak reti bersyukur+dan lain2 sikap yg dikategorikan sbg busuk hati.

 muka aku lbh kurang cenggini r 2,3 hari ni...

Ini semuanya gara2 rizak spm. Selepas beberapa hri, br aku sedar rizak exam aku ni bgai lyk dicampak ke Laut Mati shj. Owh, time amik rizak hr tu, blom sedar. 

Tp, kini br lah ku sedar, saat slps nk isi Program Ijazah Luar Negara JPA.(cet, ade hati nk gi oversea ngan rizak ciput) Lepas tgk kelayakan utk PILN JPA terus give up.mana x nya, satu kos pon aku x lyk *tu lah, berlagak sgt. apply yg best2. Tlg ukur baju di bdn sdiri!* 

 Aku rase la kan, ni msti ade sape2 yg xpuas hti ngan aku ni, phtu dia bmohkan aku, xkasi aku dpt rizak yg membanggakan. (kan dah kata, n3 ni n3 jht) 

Xpon, msti ade sape2 berkomplot, buat konspirasi nk jatuhkan gred aku skaligus menjatuhkan maruah haku ni. Ptutnya yg A jd A+, A- jd A, B+ jd A-, B jd B+ 

Ntah2… heh, lupakan2. Tduhan ni dh extreme sgt. Kang tak psl2 kang! (anda thu risikonya) Knapa bkn aku? Knapa bkn aku? Knapa? *apa slhku, apa slh ibuku*
amik ni, slip exam aku. nma komersial aku Tiz Zuleyka. =p
*ayh aku suka privasi yea(xmcm ank dia)

Sibuk2 tu, godek2 n3 aku ni, nk tau rizak aku la tu. Hr tu aku dh buat pendedahan exclusive mse chatting kt GengBlogger. Hnya mereka yg terlibat tahu. Insya Allah aku bgtau thn dpn, bkn membanggakan pon. Wat malu sekampung jer kalo tnjuk. Hampeh… 

 kalo ikutkan hati, aku nk wat pekak jer, takmo dgr diorg ckp ape!

Tp inilah respon adek badek aku :
Kakak no1
-dia kol aku ‘ok lah tu. Byk dh A tu. Thniah2.’ –thniah plak.adakah aku lyk menerima ucapan ini? 
Kakak no2 
–dia ni, aku kol dia, sbb pagi2 lagi dia pesan suh kol dia lps dpt rizak. bnyi dia ckp mcm excited. erm, ntah lah
Kakak no3 
–kna ktuk kaw2 ngan beliau. Aku dh agak. Tp lps tu dia ucap gud luck. Ape mknenye?? 
Abg(abg kndung la wei, xkan cik abe plak) 
–ayh yg kol n bgtau rizak aku kt dia. Lps tu dia hntr msj, ‘nk adiah ape?’ *ni yg aku nk dgr* 
Adik aku 
–aku nmpak dia duk kt pintu klas dia smbil buat isyarat (tnya ku dpt brp A la tu). sibuk plak dia. Dia jnji nk blnja chicken chop. *mu kno blnjo deh, amir* 

Moral of de story - kalo xpndai menari jgn slhkan lntai, kalo tak pndai memasak jgn slhkan kuali, kalo tak dpt rizak gempak dlm spm jgn slhkan diri sendiri, slhkan org lain. hahahaha… (tak btul ni...) 

Pesanankhidmatmasyarakat : siapakah mahu menaja aku utk smbung study? JPA dh xsudi, MARA pon mcm nk jual mahal. Kan untung kalo ade yg nk taja. Sy study betul2 dh, xmo maen2. Swear!

You May Also Like

9 comments