Antara Facebook dan Blog...

by - 2:24 PM

Assalamualaikum dan Selamat Hari Jumaat...

Akhirnya habis sudah klas untuk minggu ni. Tengah prepare nak balik rumah kakak aku, tapi sempat lagi nak update blog yang dah lama bersawang ni. Aku perasan yang trafik blog aku ni dah lama down. Tak bleh jadi ni, kna amik inisiatif. Kalau tak, terkubur lah blog ku. huhu...

Next week seminggu je lagi klas. Then, mid-sem break. Yes, LIKE! Tak sabarnya nak balik rumah, nak tidur atas katil queen, nak online dengan kelajuan internet yang pantas, nak makan beras yang enak, nak tengok tv dengan khusyuk, nak lepak dalam suasana kampung yang aman dan tidak padat. Walaupun Kelantan takde panggung wayang utk aku menonton Eclipse, tapi masih ada tempat yang menjadi port aku lepak. Bestnyer!!! *muqadimah yang panjang, mengarut dan memboringkan. maaf ye.

saya rindu mau peluk anda...


FACEBOOK
tiap kali ade peluang je, aku online guna fb. Kiranya, kerap la aku update fb aku. Tapi, aku masih sedar *ayat skema* fb itu milik yahudi, takleh aktif sangat, dan jangan leka ngan fb. Aku guna fb utk berhubung dengan insan yang disayangi jer. Tapi kekadang ade gak insan yang tidak ku kenali add aku. Selagi bleh accept, aku accept la. Dan sebagai langkah berjaga-jaga, aku jarang upload gambar kat fb. Gambar yang aku upload kebanyakannya gambar anak buah aku jer. Gambar yang orang lain tag aku, aku buat security. Memang la orang lain bleh tengok jugak, tapi at least aku ade amik langkah berjaga-jaga. Lelaki takpe lah tak alert pon takpe. Dan aku bukan lelaki.

BLOG
Bukti kesibukan - meja pun tak kemas. huhu...
Blog dah makin jarang aku update. Sekarang ni aku agak bizi. Kehidupan sebagai seorang siswi pelajar asasi undang-undang sibuk skit ye. Kalo nak update blog, aku kena memperuntukkan masa yang lama. Nak fikir tajuk entri, nak tulis entri, nak dapat idea, nak blogwalking, kna du sorang-sorang supaya idea datang. Bukan senang yea. Mengupdate blog adalah lebih rumit berbanding mengupdate fb. Itu hipotesis untuk pembelajaran kita pada hari ini. Sekian terima kasih


notakakisaiz9 : kite tangguhkan entri ini kerana gamba tidak berjaya di upload. huhu... sungguh tidak menarik tnpa gmba.

You May Also Like

8 comments