They might leave you as well as me

by - 10:10 AM

Kenapa cepat menghukum pemikiran orang lain?
Untuk melihatkan diri itu cukup sempurna?
Supaya terlihat semua kekurangan saya?
Sedangkan apa yang saya fikirkan itu tidak sejahat dan seburuk yang kamu sangka.
Don't lowered down other to make you pious, my sister!
When the time they leave you, don't blame the society.

Ya, memang kamu solehah, memang kamu yang baik.
Tapi adakah disebabkan saya melontarkan pandangan dari sisi lain, saya perlu dilihat sebagai yang jahat.
Take it easy, I'm never take it too serious.
Sometimes life is not about giving an advice.
Yes, you have a lot of advice.
But sometime people might just throw their idea to makes it fun.

oh dia buat begitu tak spt kita, perlu basuh budak ni.
oh sangkaan dia bukan mengikut prinsip husnuzon spt kita, nasihatkan dia
oh tindakan dia begini tdk spt kita, tunjukkan teladan kita yang baik pada dia
sbnrnya konsep semua di atas seccara ringkasnya adalah
dia salah, kami betul. Ajar dia, ajar dia. Nasihatkan dia. Dia perlukan bimbingan.

Jadi jangan pelik jika aku bosan dengan kamu.
Don't blame the society when they leave you.


ps: kalau post ni kena dibasuh jugak  dengan nasihat2nya aku tak tahu lah. tolong lah sokong aku.. titeww gewammm gler

You May Also Like

3 comments