Final and Ramadan is around the corner

by - 1:08 PM

A friendly reminder, please pronounce 'ramadan' as if it is pronounce by Maher Zain no matter how the way the spelling is, whether with 'h' or without 'h'. (heh, banyak pulak bebelnya). this is because I am quite particular about this.

It's less than a month before Ramadan. so, friend, what is your preparation? What is your resolution for this coming Ramadan?

Mine, I have not  doing the full-preparation. Dunno why. Malas lah kot. huhu.. I just try to have my fasting day as much as I can before the real fasting in Ramadan. (macam puasa masa syaaban tak real pulek). But still, I fail. And also to perform solatsunat pun malas jugak. Apa nak jadi  ntahh. Pastu kan bila rasa rajin skit, dah cuti la pulok (true confession). hahaha.. anda penah tak macam tu??

My  resolution for this ramadan, besides doing those sunah things that all of us will do, (insyaAllah, like having sahoor, performing terawih, reciting al-Quran), aku nak sangat hafal surah. Tak banyak, sikit  pun jadi lah. I wish I had time for that. this ramadan might  be challenging  because it will be the final week. Yuppp..

Dah la belaja pun ala-ala, macam paham tak paham je. Pastu assessment pun banyak lagi tak  siap. Pastu aku ni masihh ada hati pi jalan-jalan cuti-cuti sekolah dengan family hari tu macam takde apa2. Apa nak jadi ni weyh! Dah final sem weyyhhh! Sedar diri sikit. Study!

Eh, dah alang-alang nak ramadan ni, mesti ada ketuk-ketuk ramadan, rancangan peberet aii msa ramdan keyh. Jangan kutuk-kutuk masa ramadan dah lah. haa, pastu aku suka dengar lagu  raihan harapan ramadan dengan satu lagi lagu raihan pasal malam al-qadr, apa ntah tajuk lagu tu. Tgk la sdiri kat youtube, ak malas nak letak kat sini.

Perasan tak aku suka cakap, eh taip 'pastu'. Kalo aku  cakap pun aku suka  cakap 'pastu' banyak kali. dari kecik lg. Kakak-kakak aku la yg notice tebiat ni. Dah nak wat camno..tebiat..





You May Also Like

0 comments