Laziness to craziness!!!

by - 9:02 PM

i had finished my study recently. but not graduate yet and not  really finish because the result is not out yet. i'm afraid if i'm screw my final sem result *Ya Allah jauhkanlah hambaMu ini dari perkara2 yang tidak diingini seperti itu*

Now, I  am a real jobless daughter who is staying at home without any beneficial purpose. To be honest I don't know what to do next. The only idea is get a job and get a productive life. But the problem is that I don't know where to start. Literally WHERE- it really means the place. I want to start my pupilage but I am still thinking to find it at my hometown or at the city. Actually I had agreed to my friend that we will do our chambering together which is at KL. But the living cost there really make me think twice. Huh...

Plus, I am a very lazy person, my laziness is at level 100. Aku rasa takde manusia lain yang lebih pemalas dari aku. Kau tak rasa aku ni pemalas ke bila kau tgk kat blog aku ni, aku sangat jarang kepilkan apa-apa gamba di setiap entry? Tu sebab aku pemalas la tu. Gamba google pun aku jarang letak. Gamba google tu lagi lah aku malas nak kena google lepas tu nak kena upload balik kat sini. Gamba aku pun aku malas letak sebab semua dalam fon aku dan aku apdet blog pakai laptop so aku malas transfer. Aku sungguh respek dengan blogger2 femes yang rajin up to date hidup diorang. Tapi diorang takpe arr rajin pun memang  konfem orang baca. Aku ni, balik2 aku sendiri baca, aku sendiri gelak. Nasib baik aku ni ada sense of humor, so takde la boring sangat kalau aku baca balik blogaku. ahahhahahha...

Aku ni memang pemalas tahap upload gamba kat instagram pon aku malas. Kalau kau nak tahu lagi contoh-contoh sifat pemalas aku ni, bukak tv pon aku malas sebab remote jauh sedepa je dari aku. Sanggup tak tengok rancangan feveret. Haa kau rasa? Sebab tu kot aku tak in relationship lagi ni *eh kaitan plak*

Nak nak plak musim cuti duk kat rumah ni. Bercakap pon aku malas, Bleh kira berapa jam aku takde dalam bilik. Tapi kan kira fair laaa sebab dah 14 minggu ++ aku duk berhempas pulas kat kolej, kat firm. Balas dendam kejap.

Bila lah  aku nak jadi rajin ni? Bila nak start hidup produktif ni?

Untuk memastikan aku akan memulakan hidup  yang produktif, aku  akan cuba buat satu projek dalam masa sehari atau beberapa hari *hihihii masih tidak tegas dengan diri sendiri* seperti menjahit, baca buku, masak atau apa2 jelah yang berfaedah dan apdet aktiviti aku kat sini. Aku tak janji!

Dan bagi membuktikan perkara ini tidak mustahil, marilah aku kepilkan satu gambar bersama-sama entri ini. Dah lama tau  i  tak upload gamba



i snap a photo of pusat islam at uitm when i was study for my test-cant recall which test, too many test. PI is my  favourite spot to study, to seek calmness *ecececeh* and to seek jodoh actually. hahahha... no, seriously, i feel sense of belonging when im here.  i rather choose PI than library to study. And this place is a spot for me to get some rest after a long and sleepy lecture. How i miss this!!

You May Also Like

0 comments