ELIANTO HAUL

by - 3:08 PM

Aku ni sebenarnya dah lama nak ajet-ajet macam Elfira Loy tu. Bila membeli dekat Sephora buat video haul giteww. Tapi I tak mampu la Sephora, I mampu Elianto je itu pun time sale youalls. Haha..

So this is my first product review. Why I need to write a posting about this elianto thing. Because I found that review dari blog sangat membantu. Everytime I want to buy something I'm not familiar with, I will google and read review from blogger-blogger rakyat marhaen macam aku. Their review  lebih membantu kerana lebih jujur rather than review by celebrity *because they were paid, sis paham.* Haha.. Sometime I search the product review on youtube because most MUA and youtuber akan pakai and kita boleh nilai dengan lebih dekat dan live. Ada sekali tu aku secara tak sengaja watch a tutorial by this one Youtuber cantik tak ingat nama apa, she was applying Silkygirl matte lip yang code darling tu, cantik je dia pakai. So aku terpengaruh dan terus beli. Hahhaha.. Silkygirl please bagi komisyen kat dia.

Demikian begitulah, aku pun terinspirasi juga untuk membantu manusia-manusia macam aku yang suka google review about certain product before purchasing it.

Okey now lets begin pasal Elianto ni. I never buy and use any product from Elianto. But then aku suka cuci mata kat website dia. Dulu aku ingat elianto ni macam untuk orang have-have je. Rupa-rupanya tidak kawan-kawan, Sephora tu yang untuk orang have-have. Elianto ni harga mampu milik gak ahh. Nak pulak kalau dia buat sale, lagi giler weh. Jadi disebabkan aku selalu cuci mata di eliantomakeup website tu, hari tu time nak dekat raya aku perasan ada sale. Macam aku cakap sale dia memang kena tahan nafsu kerana pondesyen yang asal 50 lebih jadi RM15 je. Tak ke menguji iman tu. So I grab la few products. Mula-mula tu few tu maksudnya satu, dua benda je, but I end up with 8 items which only cost me RM100 excluding postage. Postage RM10. Okey postage ni pun panjang juga cerita dia.

Pasal postage tu ada 2 option, satu standard which is takde letak harga, satu lagi kena bayar RM10. I choose to pay Rm10 because I thought it will be by courier dengan harapan akan cepat sampai. Time order ni 2 minggu sebelum raya, of course la nak beraya dengan make up baru. Tapi lebih kurang seminggu lepas order, Elianto staff whastapp me and inform me that I don't need to pay the postage. I feel grateful, of course sebab free *who doesn't love free postage*, but I'm a bit frustrated because why they did not mention it at the earliest stage *masa aku order*. Lepas tahu free postage tu, baru la ada notification dekat website; purchase more than brp ntah dapat free postage. Their web developer patutnya alert dengan masalah macam ni. Kalau dah customer purchase RM100, postage tu no need to choose dah la. The staff whatsapp me and offer me RM10 voucher and i say ok because I am not a fussy customer 😜

I purchase 8 items:

1.  ELIANTO SMOOTH WEAR FACE POWDER 02 NATURAL BEIGE


Bedak dia biasa-biasa je. Macam face powder lain. Cuma its a bit smooth than yg biasa. Kualiti dia up skit dri maybelline all day yang bekas warna pink tu. Harga dia pn up jugak la. Hanya kerana promosi je i beli. Kalau tak i will go for another brand which is cheaper.

Normal price : RM27.90


2. ELIANTO 24HR GLOSSY LACQUER LIQUID EYELINER BROWN 02

I give hearts banyak-banyak yang ni. Ika's approved.  Senang pakai, kaler brown pn cantik, dan ianya glossy. Nampak la bersinar tu tapi tak too much. Senang tanggal tak payah sental kuat-kuat sampai merah mata dan paling penting tak smudgy. Yang ni, kalau tak promosi pn i willingly to buy because worth it.

Normal price : RM33.90


3. ELIANTO BRILLIANT RICHE LIP COLOUR 316 AMBER NUDE

This one pun best. Because the code is my color. Hihii. Dia macam silky girl punya lipmatte yang code darling tu tp wrna dia more to peachy. And senang pakai. Sangat smooth. Berbaloi dengan harga jugak. Creamy!

Normal price : RM31.90


4. ELIANTO PINK BLUSHER 01 PEACH

Color dia cantik, which is my favourite always la kalau kaler-kaler mcm ni. Tapi harus diingatkan, bekasnya kecik je. Tak besauu mana pun.Tapi boleh la boleh la. Kadang-kadang i buat eyeshadow kalau dah desperate. Dan disebabkan kecik, senang nak bawa, itu yang bleh jadi eyeshadow jugak tu.

Normal price : RM23.90


5. ELIANTO EX MOIST REGENERATING FACE MIST

To be honest, i don't know what's the real function. I don't know what it makes to my face. I have no idea. i just buy it because i think face mist is cool. Sprayyy kat muka macam orang kaya je. Hahahah... I usually use it before i do my make-up (when i finish my primer/moisturizer) i think it can help to moist my skin. That's it.

Normal price : RM27.90


6. ELIANTO PERFUMED BODY MIST - SAKURA
 Bau dia best. Do i need to elaborate more? No need kan? Bau dia macam baru lepas mandi, fresh. tapi not too sweet mcm strawberry tu. Tapi bau dia tak tahan lama pun.

Normal price : RM23.90


7. ELIANTO FLORAL EAU DE PERFUME - APPLE BLOSSOM

Ini pun best. Yang ni bau tahan lama. EDP kan. Worth the price.

Normal price: RM69.90


8. ELIANTO ESSENCE MASK SHEET - RICE (3 SHEETS)

Dalam tu ada 3 sheets. Mask sheet biasa je ni. tapi murah la. 3 dpt Rm5.00 shj. Watson and Guardian pun tak dapat harga macam tu. I suka bau dia dari yang beli dekat drugstore. Ohh sekarang ni rasanya tengah sale. 3 sheet dapat dalam Rm3.00 lebih je. Murahh kot.

Normal price: RM12.99


Sebenarnya elianto ni barang-barang dia okay, bagus. Cuma yang tak best diorang punya online service ni macam hurmmm. Dah la lama nak dapat barang. Come on, this is 2018 oledi, website tu pliss la update. Ini tak, raya dah lepas berbulan dah tapi web korang still duk raya bundle lg. Please hire new web developer team. Pastu tolong lah restock item mana yang dah habis item mana yang dah habis promo. And please restock item-item yang laku keras. Your customer sedia menunggu. If elianto staff happen to read this, please take my writing into consideration okey.

So itu sahaja my haul untuk kali ni. Kalau i rajin, i post lagi 😝 Tapi kan, blogspot dah macam tak relevan dah untuk zaman kini. But who cares. I just want to write, bye 💋💋💋

You May Also Like

0 comments