Good Things Must Be SHARED!

by - 5:56 AM

Aku tak tau berapa byk lagi grammar error yg perlu aku buat sebelum aku jadi William Shakespeare versi pompuan. Duhh!! Back to the main topic. Actually grammar error is relate to the main topic.. It's a grammar-error's sentence. So adek2, jangan guna ayat itu dalam esei anda.

What good things? Everything... that is good for you, for me, for anyone, for everyone. Why must be shared? Because its too good, for you to know. How to get the good things? Reading, of course. Wardina Safiyyah cakap we are what we eat, we are what we read. Yup, pembacaan kita sebenarnya mempengaruhi kita. that's why it's too important to choose your reading material. Dulu kan, aku suka betul baca novel. But please take note that saya membaca sangat lambat. Satu novel satu bulan baru habis. Rather than my friends, they can read a novel a day. I don't know how, seriously.Yes, novel. novel cinta-cinta. Novel yang Tengku Syahran kahwin kontrak dengan Zahlia- buku ni semua anak gadis sunti mesti tahu. Novel yang Adam si pilot tu, kahwin dengan Ain Hawani, of course teens tahu cerita ni. And semua gadis mesti dan mesti dan mesti admiring si Adam tu- sebab digambarkan sebagai orang yang hensem giler. But back to real life, betul ke ada? I think it just a rumors. I will say not if I get one. Wooohoo.. Itu zaman aku suka novel. Tapi sebenarnya tak suka sangat pun. Sebab peer pressure je sebenarnya. Kawan semua baca, aku pun harus la baca. Sekarang ni dah tak suka sangat. Bila baca sinopsis novel, mesti buat muka annoying. Kenapa perlu memberikan fantasi yang indah kepada remaja sedangkan hakikat tak macam tu? Actually aku pn ade idea cerita romantik tahap jiwang untuk dijadikan novel, tapi aku fikir balik, adakah itu sangat membantu pemikiran kita? Kalau boleh biar ada sesuatu yang sangat bermanfaat untuk orang baca. Jawapannya negatif. So, tak payah la jadi novelist.

Kena kumpul banyak ilmu lagi. Dan sekarang aku cuba baca buku yang lebih ke arah ilmiah, non-fiction. Lain sangat dari aku yang dulu. Sebab aku rasa dah lama sangat aku berada di alam khayalan, fantasi, ciptaan aku sendiri, berangan je banyak. Sekarang ni kena balik ke alam realiti, lebih banyak kumpul ilmu. Bila ilmu dah ada banyak skit baru best nak bercakap. Ni tak, semua benda tak tahu, macam mana nak bercakap? Setakat cakap benda ta berfaedah, dari kecik lagi dah buat camtu.

Tapi kan, aku tak puas hati betul dengan bookstore kat Kelantan. Asal tak jual buku-buku yang saya suka? Macam buku kt MPH. Asal MPH takde kat sini?


p/s: asal makin banyak iklan kt shoutbox? asal? asal? adakah blog aku dah jadi tempat untuk mengkomersial kan barang jualan?


You May Also Like

0 comments