My 2016

by - 8:25 PM

Hai uollss. Happy 2016! Western gitewww sambut new year. Sbnrnya seorang ika ni tak kisah sangat dah masuk tahun baru. For me, it's just another day, another month. It's a tomorrow for 31st Dec, the next month for month of December. Bezanya, it takes a year from the last  1st January. Times flew everyday, and we are growing older and hoping wiser too. So, for me, its a new year ke apa ke, this is a new day with a new hope. haaa gitewww deep kan. I always remind myself i will never be as young as i am today, so i need to appreciate every second i'm breathing. Haaa nampak tak i'm getting wiser. Well, sel otak makin banyak berhubung.  Walaupun 2016 takde lah menggumbirakan hati aku sangat, tp aku sebenarnya ada beberapa target baru yang aku fikirkan dalam otak aku ni. Sebelum aku terlupa, lebih baiklah aku tulis.

1. Love myself more
Seorang ika berjanji akan menyayangi dirinya lebih baaaanyaaaakkk lagi. Ada je orang lain yang sayang aku *ayat taknak bagi nmpak pathetic and forever alone*. Maksud aku kat sini ialah aku akan jaga food intake aku, i will spend time for fitness activity, i will take enough plain water. Saya janji. Semua benda ni bukan untuk kurus semata-mata. Tapi untuk membuktikan betapa aku menyayangi diri aku (sebab kalau aku berazam nak kurus, itu tidak akan pernah menjadi realiti, so aku tuka ayat jelah hahhah. harap tahun ni kurus meletops mcm kajol imej baru). Aim aku ialah pada raya tahun ni, aku akan mengatakan ya utk semua reunion tak kiralah sekolah rendah ke sekolah menengah ke (means dat aku kena lose weight, atau kalo aku msih lagi gemok, aku kena yakin diri main redah jelah)



2. Be beauty and classy
Okey, tahun ni tahun utk seorang ika menjadi cantik (haaaa tinggi betul cita2 and very determination la kan, aku harap takde orang yang kenal aku baca ni, nnt msti diorg gelak. ) Ni relate dengan yang first jugak. Kena jaga diri. Sambil itu, aku nak jaga kulit kasi meletops gebu lg. Aku nak try produk kosmetik baru sebenarnya ni. Dalam list skrg ni haba labo. Well, I kan menjadikan Cheong Song Yi (MLFTS)  sbg idola i. Haruslah nak jadi mcm dia, nak kulit lembap mcm tu, taknak kulit kering, kusam je. How to be classy? Elakkan dari menjadi lo'la' (org utagha ckp. mcm tu ke eja nya. hurmm) Eh sbnrnya classy tu apa. hurmm ntahlahh

3. A month a book
I love reading books. Tapi aku sangatlah pemalas nak buka buku and malas nak mula baca. Sebab tu satu buku pun makan bulan2. Bila aku stop baca, aku tak tau nak sambung balik bila. Hr tu aku bc seseorg (read:crush) punya status, dia ada target buku byk mana baca dalam setahun. So, aku pun terus menetapkan target seperti beliau. Suka tiru orang nampaknya aku ni.

hasil tangkapan big bad wolf 2014. dlm byk2 ni bku pink diary tu je dh hbs khatam, tu pn sbb bagi ank sdara, dia yg kaler. haha....xleh bli buku br, kna habiskan sekotak ni dlu.

4. Travel. At least Sabah.
Memandangkan duit belom banyak lagi tahun ni, (mcm tak byk, tp rezeki, kita taktau kan. Aku harap tiba2 aku jadi jutawan, takpun puluhribuan ngehngehngeh) aku nak gi jenjalan ngan kawan. Harap ada rezeki la. Utk next year, nak g korea. hurmm berangan lagi.

5. Cuba amalkan makanan sunnah
Yang ni pun agak susah nak buat. First of all, i kna say goodbye to jajan. Harap dpt la train lidah ni kpd pemakanan yg sihat dan halalan toyyiban.

Okey. Itu sahaja laporan kali ini. InsyaAllah bila ada masa aku akan mengapdet pasal chambering and the guidelines. So mereka yg br mula chambering bleh la dpt info skit. Buat setakat ni i masih malas. Okey sekian.

You May Also Like

2 comments