Blessing Thursday - cover side mirror axia pecah

by - 4:50 PM

Sebenarnya dah dua minggu lepas. But i still remember the details of the incident so i have to write here. Time tu nak gi kerja macam biasa pagi-pagi kena lah tergesa-gesa sikit sbb nak thumbprint kann takut lambat plak. Dh tu pagi-pagi ada plak kereta bawa 40 je nak cari nasi berlauk tepi jalan. Mmg aku angin la kan. Aku nk potong dia dan secara tiba-tiba ntah dari mna mini cooper comel cantik je potong aku yg tgh nk potong kereta lain. Dummm kuat sangat bunyi. Tanjatt ittew. Hah, aku accident ke dlm pikiran. Tapi keta tu laju je jalan. Takkan dia tak dengar kan. Aku pon menganalisis apa yg bunyi kuat tu. Aku tgk side mirror aku elok je lg. Dlm hati aku duk igt side mirror dia la tercabut.

Lepas tu aku jumpa lagi keta tu tapi dia buat dek je. Takkan aku nak bikin kecoh hon2 kan. Aku ni dahlah penakut kalau drive sorang-sorang. Takut nnt dia cakap aku plak yg salah. Aku perasaan keta dia okey je. Mini cooper kan. Smpai kat ofis barulah aku tau rupa2nya cover side mirror aku yang p pecah macam ni hahh


So hari tu satu hari aku kerja tapi tak fokus sebab sedih my baby dah tak sempurna 😢😢😢 Aku pun gigih la men'google' berapa kna beli sarung ni. Tapi dalam banyak-banyak yg aku google tu, ada lah satu forum yg membantu tapi forum dlm mandarin 😖 takpe sis gigih okey, translate pakai google. Diorang cakap bleh cari sarung tu kat service centre perodua. 20 hengget je, paint 80. OMG.

Lepas tu bapak aku gi cari kt service centre. Mula tu dia kata takde. Pastu bapak aku pegi sc yg lg bsr. Seb baik ada. Kena order. Dan warna hitam 😕Hitam pun hitam la asal kau tertutup nak. Takde lah kena hujan pastu rosak pastu kna bli satu side mirror br. Side mirror br 300 lbh ye. Tak mampu i di tgh2 harga minyak naik ni

The reason i put the topic liddat because i want to help org lain yg ada mslh mcm aku jugak. Hahhaha. Itu hari aku google mcm tu lah.

You May Also Like

0 comments